TPMS (Riepu spiediena kontroles sistēma)

TPMS (Riepu spiediena kontroles sistēma) veic gaisa spiediena mērījumus tieši un pastāvīgi. Tā sastāv no centrālā uztvērēja un četriem riepu spiediena devējiem, kas piestiprināti diskiem. Šie sensori mēra reālo gaisa spiedienu riepā, ņemot vērā riepu temperatūru. Riepu stāvoklis automātiski tiek noteikts ar elektroniskās bremžu sistēmas (EBS) palīdzību. Instrumentu paneļa displejā iedegas brīdinājuma signāllampiņa, ja riepās tiek konstatēts gaisa spiediena zudums.

Pētījumos pierādīts, ka 40% auto īpašnieku Eiropā un ASV pārbauda spiedienu riepās tikai vienu reizi gadā. Jāņem vērā, ka katrai automašīnai būs nepieciešams cits riepu spiediens, kas atkarīgs no riepu izmēra un pasažieru skaita. To iespējams uzzināt ieskatoties automašīnas servisa grāmatiņā, kā arī reizēm šī informācija uzlīmes veidā atrodama pie degvielas vāciņa vai uz mašīnas korpusa pie šofera durvīm.

Riepas ar ražotāja noteikto spiedienu ne tikai uzlabos braukšanas drošību, bet arī samazinās oglekļa dioksīda emisiju. Tas ir tāpēc, ka riepām ar neatbilstošu spiedienu ir lielāka rites pretestība, kas savukārt palielina degvielas patēriņu.

Šobrīd ES direktīvas paredz, ka visām no jauna konstruētajām automašīnām, kuras tiek sertificētas Eiropā pēc 2012.gada 1.novembra jābūt iebūvētai TPMS, bet ar 2014.gadu visām pārdošanā izliktajām automašīnām no rūpnīcas jābūt uzstādītai TPMS.

Ja tavs auto ir ražots pēc 2014. gada 1. novembra, tad ņem vēra, ka tam būs TPMS sistēma un katru reizi mainot riepas vai spiedienu tajās, sensorus būs nepieciešams pārkalibrēt.

Priekšrocības autobraucējiem

  • Riepu spiediena un temperatūras monitorings
  • Sistēma laicīgi reaģē uz spiediena zudumiem
  • Samazināts degvielas patēriņš un mazāks  riepu nodilums
  • Līdz 3% samazinātas oglekļa dioksīda emisijas